Acest aliment ne chinuie ficatul, fără să ne dăm seama. Mulți îl consumă zilnic

Există un aliment deosebit de periculos pentru ficat, dar pe care, din necunoștință de cauză, îl consumăm zilnic. Medicul nutriționist Mihaela Bilic trage un semnal de alarmă și spune la ce trebuie să fim atenți pentru a nu ne pune sănătatea în pericol.

Alimentul care face rău ficatului. Este nociv

Din dorința de a avea o alimentație sănătoasă mulți oameni apelează la fructe, legume și semințe. Există un aliment folosit cu precădere în timpul postului, dar nu doar atunci, și care îi face rău ficatului. Este vorba despre consumul de migdale și nuci la care mulți apelează pentru că sunt sățioase și te scapă de grija foamei preț de câteva ori. Mihaela Bilic atrage atenția asupra faptului că acestea trebuie consumate cu moderație întrucât conțin 40% ulei.

Atenție și la salate, fără ulei nu se poate, iar semințele și oleaginoasele – nuci, alune, migdale, au 40% ulei. Decât să ținem post și să mâncăm pe săturate alimente bogate în ulei, mai bine nu mai ținem deloc. Postul nu face bine și nu ajută organismul decât atunci când presupune mâncare puțină și dietetică, adică fără grăsime, a explicat Mihaela Bilic.

Tot specialistul a spus că atunci când vrem să-i dăm o pauză ficatului și metabolismului de la munca grea de digestie din fiecare zi, pe lângă produsele de origine animală trebuie obligatoriu să renunțăm și la ulei, indiferent dacă e de floarea soarelui sau de măsline.

Nu știu dacă au fost nutriționiști de față atunci când s-au pus bazele religiei, însă limitarea consumului de ulei este mai importantă decât eliminarea oului și produselor lactate, a spus nutriționistul.

Mihaela Bilic: Există un rău mai mare decât uleiul

Celebrul medic nutriționist a dezvăluit că există un rău mai mare decât uleiul, și anume grăsimea vegetală de palmier și de cocos.

În ceea ce privește fructele oleaginoase – nucile, alunele, semințele, migdalele, fisticul -, acestea sunt un fel de super-food, o esență de nutrienţi concentrați într-un volum mic: 40% grăsimi, 30% proteine, 20% glucide și 550-600cal/ 100g.

nuci migdale

Potrivit spuselor sale, atât acestea cât și cele uscate trebuie consumate cu măsură, respectiv porția corectă este de 4-5 bucăți pentru fructele deshidratate și 8-10 bucăți când vine vorba de migdale, fistic sau sâmburi de nucă.